اخبار

خدمات هات تپ

هات تپ یا انشعاب گیری از خطوط لوله (hottapping operation) ، از اصلی ترین خدمات شرکت پیشگام صنعت ابزار چه در زمینه بازرگانی و تهیه این محصول، و چه در فاز عملیاتی و اجرای عملیات برای مشتریان و کارفرمایان گرامی است. شرکت پیشگام صنعت ابزار ابتدا به ساکن وارد کننده و تأمین کننده دستگاه هات تپ و تجهیزات آن محسوب می شد و نمایندگی شرکت میراژ انگلستان (Mirage Machine) را بر عهده داشت، اما به مرور و ضمن آشنایی با دستگاه هات تپ و عملکرد فنی آن، دست به توسعه خدمات خود زده و با تصمیم به وارد شدن در عرصه اجرایی و فنی، و با به کار گماردن تیم های مهندسی متبحر و با دانش، ضمن اخذ مشاوره و آموزش و راهنمایی از مجریان بزرگ عملیات های خطوط لوله نظیر هات تپ، خود به اجرا کننده این سرویس خطوط لوله تبدیل گریدد  و امروز نام آشناترین واحد صنعتی خصوصی در زمینه ارائه انواع خدمات هات تپ و سایر خدمات پرتابل خطوط لوله است.

از این رو و پس از کسب تبحر تجارب زنده ی فنی، و به پشتوانه ارتقای مطالعات و طراحی های مهندسی، امروز در جایگاهی هستیم که قادریم در زمینه تست و بازرسی و نظارت و پایش بسیاری از فرایندهای مربوط به خطوط لوله همکاری نماییم. بنابراین مجموعه خدمات ما شامل سه زیر مجموعه کلی می شوند که عبارتند از: خدمات بازرگانی هات تپ، خدمات اجرایی و عملیاتی، و خدمات مشاوره و بازرسی. در ادامه لیستی از هر یک از این سه دسته خدمات مورد اشاره قرار می گیرد تا مخاطبان با اعم فرایندهای ما آشنا شوند.

-          خدمات بازرگانی هات تپ:

شرکت پیشگام صنعت ابزار به عنوان یک شرکت بازرگانی و دارای دفتر بازرگانی و ارتباطات گسترده بین المللی با تولید کنندگان محصولات ارائه خدمات خطوط لوله نظیر دستگاه هات تپ، استاپل، فلنج فبیسینگ و ... نمایندگی انحصاری شرکت میراژ ماشین را بر عهده دارد و از سایر برندها نیز توان تهیه و تأمین دستگاه ها را دارد. خدمات ما در این زمینه شامل موارد زیر می شود:

o        استعلام قیمت دستگاه هات تپ یا دستگاه های مشابه:

ما بمحض دریافت سفارش از مشتریان و در خواست ایشان مبنی بر اطلاع از قیمت دستگاه سفارش شده، مکاتبات لازم برای اخذ قیمت به روز محصول را به انجام رسانده و در اسرع وقت به مشتریان گرامی اطلاع می دهیم. اغلب اوقات مشتریان برند مورد نظر و مدل دستگاه هات تپ مورد درخواست شان را پیشاپیش یافته و به اطلاع می رسانند، اما در مواقعی که درخواست کنندگان فاقد اطلاع دقیق از نوع دستگاه مورد نیاز می باشد، ما آمادگی راهنمایی ایشان و ارائه گزینه های متعدد را داریم

o        تأمین دستگاه در اسرع وقت:

ما قادریم بر حسب ارتباطات طولانی مدت و مبتنی بر اعتماد با شرکت میراژ انگلستان به محض دریافت تأییدیه سفارش از مشتری، ترتیبات لازم جهت خرید و ورود دستگاه به کشور را به انجام رسانده و در اسرع وقت آن در دریافت و به مشتریان تحویل دهیم. در برخی مواقع ممکن است نیاز مشتریان به صورت سفارشی بوده و مستلزم صرف زمان توسط شرکت میراژ جهت آماده سازی و سساخت باشد. در این صورت نیز ابزارهای لازم برای دریافت و تحویل این سفارشات در اسرع وقت در اختیار ما می باشد.

o        تهیه سایر دستگاه های میراژ:

شرکت میراژ صرفاً تولید کننده دستگاه هات تپ نمی باشد، بلکه دستگاه هایی نظیر استاپل، فلنج فیسر، درون تراشی و... نیز جزو تولیدات این شرکت بوده و در بازار داخلی هر از چند گاه مشتریان خاص خود را خواهد داشت. ما در زمینه تأمین این دستگاه ها نیز همچون دستگاه هات تپ آمادگی کامل داریم.

o        مشاره در خصوص انتخاب نوع دستگاه:

چنان که اشاره گردید گهگاه مشتریان شناختی کامل از محصول مورد نیاز خود نداشته و از این رو ضمن ارائه سفارش صرفا قادرند مختصاتی کلی از محصول مورد نیاز خود ارائه دهند، به طوری که انتخاب یک مدل دستگاه را به امری قابل تفسیر تبدیل کند. برای مثال اگر سفارش یک دستگاه هات تپ برای عملیات های انشعاب گرم 20 اینچ دریافت شود، از آنجا که حداقل دو مدل دستگاه هات تپ برای این نوع عملیات موجود می باشد، انتخاب از میان این دو مستلزم آشنایی و اشراف فنی هم بر فرایند هات تپ و هم با محصولات شرکت میراژ دارد. در این زمینه شرکت پیشگام صنعت ابزار از آنجا که هم نماینده شرکت میراژ بوده و هم خود با استفاده از دستگاه های هات تپ این شرکت صدها عملیات موفقیت آمیز هات تپ داشته است قادر به راهنمایی و ارائه مشاوره خواهد بود.

 

-          خدمات اجرایی هات تپ:

آن چه تا کنون شرح داده شد مربوط به خدمات شرکت پیشگام صنعت ابزار در زمینه تأمین تجهیزات و دستگاه های خطوط لوله برای مشتریان بود. اما چنان که اشاره شد ما در زمینه انجام عملیات هات تپ و خدمات مرتبط با آن نیز آمادگی داریم. خدمات ما در این زمینه شامل موارد زیر می باشد:

o        انجام عملیات هات تپ:

اصلی ترین سرویس ما در این زمینه انجام عملیات انشعاب گرم هات تپ از طریق دستگاه هات تپ می باشد. شرکت پیشگام صنعت به عنوان مجری عملیات های انشعاب گرم طی حدود 15 سال فعالیت اجرایی پروژه های متعدد هات تپ در اقصی نقاط کشور و حتی در کشورهای همجوار نظیر عراق را با موفقیت به اتمام رسانده است. این شرکت در حال حاض دانش فنی کافی جهت انجام عملیات هات تپ تا سایز 72 اینچ را داراست و در فاز عملیاتی موفق به انجام هات تپ تا سایز 48 اینچ گردیده است.


o        بازدید از سایت:

از آنجا که خدمات خطوط لوله نظیر هات تپ در محل سایت و به صورت پرتابل انجام می شود طبیعتاً گام اول در فرایند اجرایی بازدید از سایت و عیب یابی و طرح مسئله است. در این خصوص ما آمادگی کامل داریم که در صورت صلاحدید مشتریان ابتدا به ساکن بازدید از محل مورد نظر برای عملیات را به انجام برسانیم. ممکن است ضمن بازدید به این نکته واقف شویم که با توجه به نیاز مشتری اصلاً نیازی به عملیات هات تپ نمی باشد و روشهای ساده تر و مقرون به صرفه تر نیاز وی را برآورده می کند. بنابراین ما بازدید حضوری از سایت را یکی از گام های اساسی در تصمیم گی ریها و طراحی های اجرایی و عملیاتی تصور می کنیم.

o        ساخت اتصالات:

شرکت پیشگام صنعت ابزار به پشتوانه سال ها تجارب خود در زمینه ساخت اتصالات مورد نیاز برای انجام عملیات هات تپ دارای تبحر و دانش است. ما صدها اتصال اسپلیت تی را ساخته و برای انجام عملیات هات تپ روی خطوط لوله ها نصب کرده ایم. امروز نیز سال ها پس از انجام عملیات اتصالات مذکور در هر عملکرد به بهترین شکل ممکن و بدون کوچک ترین ایرادی می باشند. سدل نیپل دیگر اتصال خطوط لوله می باشد که توسط شرکت پیشگام صنعت بازار ساخته می شود.

o        تنش زدایی:

ما تمامی اتصالات ساخته شده به منظور انجام عملیات های گوناگون را پیش از استفاده تنش زدایی می کنیم تا وضعیت اتصال را به حالت بالانس و تعادل اولیه بازگردانیم. بنابراین کلیه اتصالتی که ما تحویل مشتریان یا کارفرمایان گرامی می دهیم تنش زدایی شده اند.

o        عملیات حرارتی:

در صورتی که یک ناحیه عملیاتی نیازمند تزریق گرما و حرارت باشد ما با استفاده از تجهیزات مان قادر به انجام عملیات حرارتی به جهت آماده سازی محیط برای انجام پروژه هستیم. این مورد معمولاً در مواقعی بروز می یابد که عملیات می بایست روی خطوط لوله حاوی سیال سرد انجام شود، یا ممکن است به دلیل برودت و سایر عوامل خارجی خطوط لوله دچار افت دما شده باشند. در چنین شرایطی ما آماده ایم با انجام عملیات حرارتی، محیط و قطعات و ابزار را برای انجام کار گرم آماده سازیم.

-          خدمات مشاوره و بازرسی:

چنان که اشاره شد شرکت پیشگام صنعت ابزار در زمینه ارائه خدمات مشاوره و بازرسی و پایش فرایندها می تواند با مشتریان گرامی همکاری داشته باشد. در این زمینه ما آماده ارائه خدمات به شرح زیر هستیم:

o        آموزش:

شرکت پیشگام صنعت ابزار بر حسب آشنایی و تسلط بر فرایندهای جاری خطوط لوله و خصوصاً عملیات های پرتابل نظیر هات تپ، استاپل، ماشینکاری در محل، فلنج فیسینگ و نظایر آن، آماده است به متقاضیان در زمینه فرایندهای فنی و اجرایی، و نحوه عملکرد دستگاه های اجرا کننده عملیات های مذکور راهنمایی ارائه دهد. بارها به مواردی بر خورده ایم که شرکت های فعال در حوزه نفت و گاز دستگاه های لازم برای انجام عملیات را دارا هستند ولی به دلیل عدم آشنایی با نحوه عملکرد آن ها در فرایندها دچار خطا می شوند. در این زمینه ما آمادگی داریم با حضور در محل سایت این شرکت ها دوره های آموزشی نظری وعملی را ارائه دهیم. ما در این زمینه استانداردها و دستورالعمل ها ی جاری جهانی در زمینه کار با دستگاه های هات تپ، استاپل، فلنج فیسینگ و... را به کارآموزان تدریس و در صورت نیاز مجتمع آمادگی انجام یک عملیات آزمایشی جهت توجیه ایشان در محل سایت نیز هستیم.

o        بازرسی: شرکت پیشگام صنعت ابزار قادر است فرایندهای مربوط به خدمات پرتابل خطوط لوله را مورد پایش و بازرسی قرار دهد. تهیه و تدوین چک لیست هات تپ، استاپل، فلنج فیسینگ و ... که در آن فاکتورهای فنی و ایمنی بازرسی و پایش فرایندها قید شده است یکی از کارهایی است که ما ضمن بازرسی فرایندها انجام داده و به مشتریان جهت استفاده و بهره بردن ارائه می دهیم.

o        تست غیر مخرب:

تست غیر مخرب یا NDT از جمله آزمون هایی است که شرکت پیشگام صنعت ابزار به صورت مکرر و به فراخور نیازهای پروژه ای خویش آن را پیاده می سازد. از آن جا که ماهیت هر عملیات ما منحصر بفرد می باشد انجام تست غیر مخرب برای هر پروژه به صورت جداگانه جزو ضرورت های کار ما محسوب می شود و به این دلیل ما آشنایی و تسلط کافی در زمینه انجام تست های غیر مخرب را دارا هستیم. از این رو در صورت درخواست مشتریان ما آماده انجام تست های غیر مخرب روی تجهیزات و دستگاه ها، و فرایندهای ایشان می باشیم.

 

موارد ذکر شده بخش اعظم سرویس ها و خدمات شرکت پیشگام صنعت ابزار را نشان می دهند. تخصص اصلی ما انجام عملیات انشعاب گرم هات تپ است، اما فرایندهای این شرکت به هات تپ ختم نمی شوند و  ما دارای طیف گسترده ای از خدمات خطوط لوله هستیم که اهم شان تا کنون بیان شد. لذا خواهشمندیم در صورت مواحه شدن با هر گونه ایراد و لزوم دریافت هر کدام از خدمات فوق، با ما تماس حاصل فرمایید.

اگر مطلب مفید بود به اشتراک بگذارید:

نمایش 4146 دفعه
آخرین ویرایش در شنبه 27 تیر 1394

درباره شرکت پیشگام صنعت

هات تپ خطوط لوله و مخازن از فرایندهای پیچیده و دارای متغیرهای تعیین‌کننده بسیار می باشد. نفس این عملیات با توجه به پیچیدگی هایش دشواری های خاص خود را داراست و از این رو ترجیح بر آن است که متغیرهای خارجی دخیل در تسهیل فرایند هات تپ تا جای ممکن کاهش پیدا کنند و مجری هات تپ تمرکز خود را بر خود عملیات متوجه کند.
به طور کلی دو دسته متغیر در پیشبرد فرایند هات تپ موجودند که بی‌توجهی به هیچ کدام از آن‌ها توجیه پذیر نیست؛ دسته اول متغیرهایی هستند که ذاتی عملیات هات تپ بوده و در هر عملیات تکرار می‌شوند؛ مثل فرایند آماده‌سازی تجهیزات، ساخت اتصالاتی نظیر اسپلیت تی، تجهیز دستگاه هات تپ، تست فشار، تست نشتی و از این قبیل. این دسته متغیرها در تمامی عملیات های انشعاب گرم هات تپ تکرار می شوند و از این حیث جزو بندهای عام و کلی در عملیات انشعاب گرم تلقی می شوند. در تمامی عملیات های هات تپ ما در درجه اول شرایط محیطی انجام کار را آماده کرده و سپس تجهیزات و ابزار آلات مورد نیاز برای کار را تدارک می بینیم. در درجه بعد فرایند ساخت اتصال هات تپ اعم از اسپلیت تی یا سدل نیپل شروع می شود و پس از نصب و تست روی لوله نصب می شود. سایر مراحل شامل نصب ولو و انجام عملیات هات تپ نیز بخشی از فرایند می باشند که چنان که اشاره شد جنبه عام و کلی داشته و در تمامی عملیات های انشعاب گرم تکرار می شوند. مجریان هات تپ معمولاً دستور کار مشخص و روتینی برای انجام این سلسله مراتب از انجام کار دارند.
اما از سوی دیگر با طیف دومی از متغیرها مواجهیم که بسته به نوع عملیات متغیرند. برای مثال محل انجام عملیات هات تپ، ارتفاع یا عمق کار، شرایط محیطی کار، زاویه هات تپ و... . در مورد دسته اول متغیرها رعایت الزامات و استانداردها ضروری است اما در خصوص دسته دوم متغیرها مجری هات تپ و کارفرما باید بکوشند در تعامل با یکدیگر تا جای ممکن از مزاحمت‌ها و تداخل‌های آن‌ها حین کار بکاهند تا پیشبرد پروژه هات تپ با کمترین حاشیه و بیشترین تمرکز و توجه همراه باشد. این دسته متغیرها دارای شرایط منحصر به فرد خود بوده و نمی توان به صورت کلی فرمولی مشخص برای شان ارائه داد، بلکه باید راهکارها و پاسخ های احتمالی به اقتضائات خاص فنی عملیات، به صورت مهندسی شده و ابداعی ارائه شوند. معمولاً روال کار بر این است که مجری عملیات هات تپ اطلاعات را تمام و کمال از کارفرما دریافت کرده و با اتخاذ تدابیر برای مشخصه های ویژه عملیات طرح اجرایی کار را تدوین کرده و به حضور مهندسین و بازرسان کارفرما اعلام می کند تا ایشان نیز نسبت به امکان یا عدم امکان طرح نظر خود را اعلام دارند. در صورت تأیید ایشان کار به انجام می رسد و در صورت عدم تأیید و یا ارائه پیشنهاد اصلاحی، مسئله از طریق کارگروه های فنی و مهندسی و تبادل نظر تا رسیدن به راه حل نهایی ادامه می یابد.
زاویه انجام عملیات هات تپ از جمله متغیرهای خارجی محسوب می‌شود که در صورت امکان قابلیت تغییر موقعیت و زاویه آن وجود دارد. البته چنان‌که اشاره شد این امر در صورتی مقدور است که کارفرما توان استفاده از انشعاب گرفته شده جدید جایگزین درخواست خود را داشته باشد. معمولاً انجام عملیات هات تپ در زاویه 0 درجه و به صورت افقی بهترین و کم حاشیه ترین عملیات هات تپ بر حسب متغیرهای خارجی محسوب می شود، و پس از آن هات تپ عمود در زاویه 90 درجه از بالا دارای مزیت است. اما در صورتی که هات تپ در زوایای مختلف نظیر 30، 45، 60 و مواردی از این نظیر را داشته باشد متغیرهای جدید مثل کنترل دستگاه هات تپ حین انجام عملیات و نیز پیش بینی های ویژه در خصوص محل تردد اپراتورهای عملیات هات تپ نیز بر کار افزوده می‌شوند. در این شرایط و به منظور تسهیل فرایند و کاهش متغیرها، تغییر زاویه عملیات هات تپ به ایشان توصیه می شود اما در صورتی که اقتضای کار و ماهیت انجام عملیات هات تپ به گونه ای است که انجام عملیات به صورت زاویه دار ضروری می‌نماید بدون شک نظر کارفرما بر تسهیل فرایند هات تپ ارجحیت دارد.